Willkommen! Einloggen Ein neues Profil erzeugen

erweitert
Simploo CMS

Welcome to the Internet of Things

geschrieben von janbouchra9 
Welcome to the Internet of Things
13.09.2017 17:37:10
De zeven dodelijke zonden van het opstarten van verhalen
Dit stuk ging oorspronkelijk uit op The First Round Review, gepubliceerd door First Round Capital. Zo heeft u een taxi gebeld, maar niemand laat zien. Het enige wat de cranky dispatcher zal zeggen is dat 'Hij' er in 15 zal zijn. U belt terug in 15, en hij zegt nu, 'Driver' s onderweg. Enige minuut nu. 'Klik. Het is koud, het wordt donker en je bent al te laat. Zou het niet goed zijn als er een app was, waarmee u een ongebruikte voorraad lege taxi's en auto's kunt halen om u te kunnen waar je wilt, misschien met een kleine stijl? Dus gaat de legendarische inspiratie achter Uber, een verhaal nu In een single tagline: 'Everyone's private driver'. Als het gaat om overreding, hebben bedrijven traditioneel een beroep gedaan op de linkerkant van de hersenen - logica, pricing, specs. Emotie is echter de beste marketing tool. Zoals Daniel Pink, auteur van Drive, schrijft: 'Right-brain dominantie is de nieuwe bron van concurrentievoordeel.' Aantrekkelijker aan de rechterkant van de hersenen staat voor een dieper betrokkenheid door een idee met een emotie te verenigen. De beste manier om dit te doen: Vertel een verhaal. Dat gezegd hebbende, hoe u het verhaal van een bedrijf vertelt, is (en moet) heel anders zijn dan u een verhaal bij een feest vertelt. Terwijl dezelfde technieken voor succes van toepassing zijn, worden bedrijfsverhalen te vaak plat of onnodige branden opgelegd, met name op het gebied van opstarten. Je ziet het altijd. Maar in mijn ervaring kan je geen bedrijf leren hoe je het verhaal vertelt - net zoals je het niet kan leren iemand een bepaalde persoonlijkheid te hebben. In plaats daarvan zal ik je de grote don'ts geven. Vertellen, niet weergeven. Een van de meest fundamentele maxima van het verhalen van verhalen is 'Show, do not tell' - en om een ​​goede reden. In plaats van te praten bij je publiek, vertel je wat je moet doen of voelen, deel het verhaal zodat het natuurlijk ontvouwt en jouw Publiek komt zelf tot de conclusie. Mensen verzamelen niet alleen feiten en informatie. Ze luisteren actief naar verhalen en maken in real time hun eigen afleidingen. Wanneer je een verhaal deelt, doe je zo dat je publiek de omgeving ziet, de hoofdpersoon ziet en het conflict echt voelen dat hij of zij Is geconfronteerd. Beschrijf wat er gebeurt alsof de actie zich nu voor u ontploft. Zoals Mark Twain zei: 'Don' t zeggen dat de oude vrouw schreeuwde. Breng haar aan en laat haar schreeuwen. 'Wat dit in de praktijk lijkt: Ga naar de sectie' Over ons 'op jouw website. Is het meestal tekst? Is de informatie pure data of gebruik je verhalen, persoonlijkheid en misschien zelfs humor aan Illustreer wie je bent? Neem ook een inventaris van de gereedschappen die je gebruikt om het bedrijf van je bedrijf te delen. Goed gedaan, video is het meest krachtige tegenmiddel tegen het vergiftigingsvergiftend. Rijk aan het vermogen om de zintuigen visueel en visceraal te stimuleren , Kan het snel complexe ideeën overbrengen of subtiele maar belangrijke verschillen benadrukken. Een belangrijk voorbeeld is FiftyThree, de maker van een digitaal tekengereedschap dat 'aanzienlijk afwijken van andere stylussen op de markt - met name de manier waarop het in de beste elementen van Analoge tools. Called Pencil, het is gepositioneerd als een betere stylus en uniek in de manier waarop het palmafwijzing bevat. Maar in plaats van tijd te verspillen die de terminologie verklaart of hoe Pencil superieur is, heeft het bedrijf een prachtig geschoten verhaalvrije video van artiesten gemaakt die eigenlijk creëren Met potlood en het aantonen van de intuïtieve kwaliteit van zijn eigenschappen.2. Te veel jargon We hebben allemaal gelezen ontelbare persberichten en gezien presentaties gevuld met onzin woorden zoals synergie, platform, paradigma. Wat betekenen ze toch? We lachen comfortabel bij Alec Baldwin's pompous karakter Jack on 30 Rock als hij concepten zoals pos-mens (positieve vermeldingen) en dynamische opwaartse stroomstroom invult, maar voor de meeste mensen buiten onze industrie lijkt we waarschijnlijk even stomp. Onder de vele plaudits is Steve Jobs opgetogen, maar zijn nadruk op eenvoud staat hoog. U moet erkennen dat het u en uw product is die uw klant past, andersom. In zijn introductie van de beroemde Think Different-campagne, vertelde Jobs aan zijn publiek: 'Voor mij gaat marketing over waarden. Dit is een zeer gecompliceerde wereld, het is een heel luidruchtige wereld en we gaan niet de kans krijgen om mensen veel te herinneren aan ons - geen bedrijf is. Dus we moeten heel duidelijk zijn over wat we willen dat ze van ons weten. 'Het opvullen van een verhaal met technische termen, acroniemen en overbodige woorden is de beste manier om je publiek te verliezen. Hippocrates (MD's kennen hem als' The Eath Guy ') Schreef: 'De belangrijkste deugd die taal kan hebben is duidelijkheid, en er wordt niets afbreuk gedaan aan het gebruik van onbekende woorden.' In de praktijk: Onder Jobs heeft Apple een onverbiddelijk eenvoudige humanistische communicatiemethode aangenomen. Vandaag zijn opvolgers als Square ('Verkoop onderweg.'), Venmo ('Betaal en deel betalingen.') En Evernote ('Onthoud alles.') Maken belangrijke en vaak uitgebreide mogelijkheden toegankelijk. Zij doen dit door de leegte in te vullen voor hun klanten: 'Ik wil echt _______.' Dan doen ze het.3. Te onpersoonlijk. Het maakt niet uit of uw organisatie scheerapparaten verkoopt, wolkinfrastructuur bouwt of medische apparaten ontwerpt, mensen rennen nog steeds de actie. Personaliseer de hoofdpersoon van je verhaal. Laat haar lijken op echt genoeg, zodat het publiek een rol speelt in (en wil weten) wat er met haar gebeurt. 'Mensen verbinden zich met andere mensen, dus zorg ervoor dat je zich richt op de echte personages in jouw verhaal.' Metro heeft de gelegenheid gekend om een ​​echt verhaal te maken in puur goud. College student Jared Fogle heeft aangetoond dat je een ton gewicht kan verliezen op een dieet van Subway sandwiches. Veel meer dwingend dan het bevorderen van een leisteen gezonde nieuwe sandwichkeuzes, was hier een echtverhaal van een man die de klanten van de Subway kon verbinden. En hij gebruikte hun product om een ​​beter leven te leiden. Oorspronkelijk opgeschreven in een campus krant, werd hij vervolgens herkend als een eigendom door een lokale Subway franchise, vervolgens door de Subway's Chicago advertentiebureau. Jared werd de bescheiden maar rustig charismatische woordvoerder van het merk. Het verhaal Jared leidde als de hoofdcampagne Voor de metro voor 10 jaar - waarbij de omzet verdubbeld is.In de praktijk: Wat kan persoonlijker zijn dan een harde schijf in de cloud? Bijna alles, toch? Maar zoals het zegt, is het allemaal in hoe je het gebruikt. Wanneer Dropbox een grote mijlpaal van klanten heeft bereikt, vierden zij door een website te bedanken die hun klanten bedanken, terwijl ze hen aanmoedigen om te delen wat Dropbox hen in staat heeft gesteld te doen. Sommige mensen hebben romans geschreven en opgeslagen, anderen hebben babyfoto's met verouderde grootouders gedeeld, anderen hebben nog steeds hun hertocenters verloren en hersteld - alles dankzij Dropbox. De voortdurend scrollende pagina met klantenafbeeldingen goedkope nike air max 2017 heren en tekstinzendingen brengt een geheel nieuwe dimensie aan het bedrijf en beste van alles komt er niet uit om klanten te laten delen waar ze het meest over hebben. Vanaf het begin. Tenzij u het verhaal vertelt hoe u een vliegtuig veilig kunt plaatsen of de juiste montage van een IKEA boekenplank, verzet u de drang om in het begin te beginnen. De chronologie gaat veel minder dan uw verhaal volgen, een interessante boog volgen. En als geluk zou hebben Het is de dingen die je nodig hebt om mensen te koppelen, en het gaat niet vroeger gebeuren. Gebeurtenissen moeten na elkaar opbouwen, emotioneel in plaats van opeenvolgend. Om mensen echt te beïnvloeden, moet je verhaal het toenemende risico en de toenemende gevolgen beschrijven tot de definitieve, onvermijdelijke conclusie - maar niet noodzakelijkerwijs degene die het publiek verwacht. Als je denkt aan de elementen van het verhaal dat je wilt vertellen, stel je ze voor als modules , Ze eerst op Post-Its vast te leggen en vervolgens te mengen. Deze eenvoudige oefening zal je breken van de onderdrukkende gewoonte om dingen in orde te presenteren. Nu, Post-Its in hand, denken als een filmmaker. Open op een moment van waarheid. Laat mensen het voelen. Betrek de zintuigen. Kom dan terug naar het verleden om het contrast te genieten. Zelfs als mensen weten hoe je verhaal eindigt, is het meestal het product dat je vraagt ​​om te kopen. Je kan het leven ademen in de reis hoe je daar bent, hoe je andere klanten je ontdekten en waarom het is In de praktijk: Bank of America koos om de chronologie in zijn recente Portraits-campagne te laten vallen. Op een oud koppel met een foto samen gaan we terug in de tijd met het gezin van de familie die de foto's opneemt, Terugkomen in de tijd door middel van belangrijke, vaak uitdagende gebeurtenissen. Kleinkinderen verdwijnen, volwassenen worden kinderen, en we zijn in het begin verlaten: een jong koppel op een bank met hun hele leven voor hen. Het effect is fascinerend. Wat een cloying, overdreven sentimentele advertentie zou zijn, is verhoogd met visueel Interesse, een zeldzame combinatie van creativiteit en vertrouwdheid die aandacht trekt en het hart verwarmt.5. Gebrek aan conflict. Er gaat altijd iets mis in bedrijven, met name opstarters. Maar schroeven bieden ook mogelijkheden om te schijnen door een verantwoordingsverhaal te vertellen , Excuses en remedies. Niet alleen zijn klanten meer loyaal aan merken die zich graag verontschuldigen, de terugslag naar merken die hun fouten niet bezitten, zijn onevenredig kostbaar. Uitverkoop verhalen leiden niet tot een rechte lijn naar succes. Stel je voor of Rocky elke gevecht heeft gewonnen ... niemand zou kijken. Het is de twijfel en zorg die ons verloofd houdt. Wees op je hoofdpersoon's problemen of hindernissen om zijn doel te bereiken. Wat staat er in zijn weg? 'Door momenten van kwetsbaarheid of twijfel op te nemen, creëert u empathie en legt authenticiteit uit aan het verhaal.' Lululemon miste een enorme kans om zich te verontschuldigen toen het een aantal overheen yoga-broekjes verzonden. De faux pas werd gemaakt, oh, zoveel erger toen de oprichter Chip Wilson stelde dat zijn klanten 'dikke dijen de schuld zouden geven voor het probleem. De schuldgevoel op het letsel zorgde ervoor dat de uiteindelijke verontschuldiging van goedkope nike air max classic bw heren de onderneming op dove oren viel. Het incident leidde tot een rampzalig kwartaal voor het bedrijf en de ontslag van Wilson. In de praktijk: terwijl sommigen ervan beschuldigde dat ze langzaam op de opname waren, heeft Marissa Mayer de kans aangegrepen om Yahoo's merk te herkennen en leiderschap te laten zien terwijl ze een duidelijke, oprechte verontschuldiging aanboden Voor de afgelopen maand's wijdverbreide e-mailuitval. Ze had empathie met mensen en de problemen die de uitval veroorzaakte en de verantwoordelijkheid nam zonder verontschuldigingen te geven. Ze bood zelfs inzicht in het probleem zelf dat iemand zou kunnen identificeren met: 'Helaas was het storing veel complexer dan Het leek eerst ... 'Hoor deze paar woorden, de meeste mensen kunnen denken aan een tijd dat er iets aan hen gebeurde. Daar begint empathie. En alleen dan kun je herstellen.6. Fabrication. Uw verhaal moet authentiek zijn. Een belangrijk kankercentrum in Washington vroeg eens een klant, genaamd Audrey, die een triathlete is, als ze haar foto in een kankervoorlichtingscampagne zou kunnen gebruiken. Toen de bus- en tijdschriftadvertenties werden gelanceerd, tot de verrassing van Audrey (en haar grote netwerk van vrienden, familie en mede-atleten), was ze gepositioneerd als kankeroverlevende. Hoeveel krachtiger zou deze campagne zijn geweest als het gerenommeerde beeld die van een werkelijke kankeroverlevende was? Voor iedereen die Audrey kent (of haar verhaal gehoord), heeft deze gerenommeerde instelling haar geloofwaardigheid voor altijd verontwaardigd. Mensen willen horen en worden verplaatst door echte verhalen. 'Een nep verhaal vraagt ​​om een ​​backlash.' Maak verhalen deel uit van jouw cultuur - en meer dan dat, de integriteit van jouw cultuur. All-hands vergaderingen kunnen hierbij cruciaal zijn. Verhalen zijn vaak de beste manier om te vernemen hoe een bedrijf doet, welke mensen goed doen en wat ze beter kunnen doen. En als leiders dit doen met transparantie, eerlijkheid en nederigheid, laten ze hun werknemers zich goed voelen over hun werk - ook al zijn dingen niet allemaal peachy. In de praktijk: vastleggen van momenten, goed of slecht, in verhaalvorm, kunnen uw medewerkers authentiek verbinden Naar uw bedrijf, en hun inzet voor hun werk vergroten. Overweeg om personeelbijeenkomsten op te lossen met verhalen in plaats van voortgangsrapporten. Er zijn een paar manieren om dit te doen. Vraag naar iedereen om kort te praten over het vreemdste ding dat 'S gebeurde sinds de laatste vergadering, of een klantenverhaal dat de grootste hoeveelheid verrassing betrof. Heeft iemand uw product op een nieuwe manier gebruikt? Is een hater een gelovige geworden? 7. Proprietary. Bedrijven met een wurggreep over wat hun bedrijfsverhaal is en wie het kan vertellen, mist een wereld van mogelijkheden. En ze doen dit op een moment dat sociale media het makkelijker maken dan ooit om te verbinden en te delen. Verhalen van werknemers en klanten zijn ongelooflijke, soms waardevolle activa (zie Jared for Subway). Erken de waarde in verhalen van interne en Externe bronnen, ontwerpen van manieren om ze te verzamelen en uw klanten, advocaten en medewerkers ook verhaalvertellers te maken. De beste tactiek hier is het creëren van een interne 'story bank' of database van verhalen, waar werknemers en zelfs klanten kunnen schrijven en indienen Verhalen compleet met titels. Deze verhalen kunnen dan worden geverfd op trefwoord, zodat mensen die op zoek zijn naar bepaalde anekdotes of voorbeelden hen gemakkelijk kunnen vinden. Dit maakt het ook makkelijk voor medewerkers die door klantenverhalen browsen om naar de auteurs te gaan. Nike, Apple en EBay maakt gebruik van verhalen als tools om ideeen te creëren - vooral waar hun consumenten echt gepassioneerd zijn. Daarmee geven ze werknemers de taal en het initiatief om persoonlijke verhalen van m te vertellen. Eaning, en om merkinitiatieven in verhaalvorm te versterken en te verspreiden. In de praktijk: Comcast was een van de eerste effectieve campagnes op Twitter toen het @ComcastCares lanceerde. Eenmaal een hotbed van Comcast haat, werd Twitter een groot merkbouwomgeving en klantenservice voor hen gewonnen. Comcast schreef het boek over hoe mensen negatieve klantenverhalen vertellen over sociale media (all-caps rant over slechte kabeldienst, foto's van de kabelman die op hun bank zit, enz.) Kunnen worden gecoopt en veranderd in authentieke en krachtige getuigenissen. Om te beginnen heeft Comcast gewoon Twitter geteld voor vermeldingen van het bedrijf, klachten geïdentificeerd en individueel op het platform gericht. Medewerkers introduceerden zich op naam (niet als de facultatieve Comcast Customer Service organisatie) en gecombineerde verontschuldiging met oprechte hulp om te helpen. Comcast ontdekte snel dat zelfs de angstigste mensen stoppen raken wanneer een redelijke persoon hen probeert te helpen in een openbaar forum. Van daaruit bouwde het zijn strategie door zijn negatieve beeld te herkennen en zichtbaar te werken om het op zijn hoofd te slaan. Aan het andere uiteinde van het spectrum slaagde JPMorgan deze kritische stappen over en ontdekte de harde manier waarop het rooskleurige verhaal ze zelf vertelden (en Wilde hun publiek herhalen) was niet wat werd gevangen toen ze #AskJPM op Twitter lanceren. Misdadigen van zowel het medium als het moment, de hashtag die ze dachten zou het sage financieel advies verzocht publieke verontwaardiging niet gezien sinds de oorspronkelijke Occupy Wall Street protesten. Het bedrijf sloot de campagne snel af, maar #AskJPM leeft als een sociale media grap en voorzichtig verhaal. Als content marketing wordt steeds meer de norm, is het tactische verhaalvertellen zeker afgebroken op een wetenschap. Maar het gevaar bestaat dat het te overdreven reductief is. Wat goede verhalen maakt, is dezelfde onvoorspelbare, creatieve, onuitvoerende kwaliteit die mensen de mens maakt. Breakout succes komt niet voort uit de rote toepassing van stap-voor-stap gidsen of how-tos . Ontwerp je strategie om de zeven zinnen hierboven te vermijden en je zult in goede staat zijn om je eigen stem te geven. In de volledige cirkel, terug naar Uber, kun je zien hoe spaarzaam, simpele tekst wordt gebruikt om een ​​authentieke Bericht dat niet alleen een probleem oplevert, maar een aantrekkelijke oplossing biedt in minder dan 30 woorden. Verhalen hoeven niet lang te zijn. En de beste hebben de neiging om de klant hun hoofdpersoon te maken.
Sorry, in diesem Forum dürfen nur registrierte Benutzer schreiben.

Hier klicken um sich einzuloggen